Eržebet Batori (Elisabeth Báthory), poznata kao "Krvava grofica," bila je mađarska plemkinja iz 16. i 17. veka, čuvena zbog optužbi za brutalna ubistva i mučenja mladih devojaka, što ju je učinilo jednom od najstrašnijih figura evropske istorije. Rođena 7. avgusta 1560. godine u plemićkoj porodici, odrasla je u moćnom rodu Batori, koji je imao veliki uticaj na teritorijama današnje Mađarske i Slovačke.
Prema legendi, Eržebet je verovala da joj krv mladih devojaka može očuvati mladost i lepotu, što je kasnije povezano s mitovima o kupanju u krvi žrtava. Pravi dokazi o tome ne postoje, ali svedočenja s kraja njenog života govore o surovom mučenju koje je obuhvatalo bičevanje, opekotine, probadanje iglama i ledene kupke na niskim temperaturama. Neke priče kažu da je koristila užareni metal za žigosanje svojih žrtava ili ih je ostavljala u tamnicama bez hrane i vode. Smatra se da je njeno nasilje bilo ritualizovano i posmatrano kao sredstvo za očuvanje moći i dominacije.
Nakon smrti njenog muža, grofa Ferenca Nadašdija, 1604. godine, Eržebet je ostala sama na svom imanju i uskoro je počela da privlači pažnju zbog nestanaka mladih devojaka iz okolnih sela. Glasine o njenim zločinima privukle su pažnju kralja Matije II, koji je 1610. godine naredio istragu. Tokom suđenja, brojni svedoci su tvrdili da su videli tela njenih žrtava, dok su neki čak tvrdili da su prisustvovali mučenjima. Dokumenti navode da je mogla imati do 600 žrtava, iako se ta brojka često dovodi u pitanje.
Eržebet nije bila javno pogubljena zbog svog plemićkog statusa, već je osuđena na doživotni zatvor u dvorcu Čachtice, gde je umrla 21. avgusta 1614. godine.
Mnogi istoričari danas smatraju da bi mogla biti žrtva političke zavere, jer je bila bogata i uticajna žena koja je izazivala pretnju tadašnjoj eliti. Ovaj mračni deo njenog života stvorio je legendu o „krvavoj grofici“ koja je vremenom povezana s vampirskim mitovima. Poput Vlada Cepeša, koji je poslužio kao inspiracija za Drakulu Brama Stokera, Eržebet je postala simbol žene-demonke, opsesivne i sadističke. Mnogi pisci, filmovi i serije su je kasnije predstavili kao ženu-vampira, dok su njeni zločini u popularnoj kulturi često prikazani kao inspiracija za gotske horore i priče o neobuzdanoj okrutnosti i mračnom, mističnom erotizmu.